İHRACAAT HAMLEMİZ..!
İmdat diyene kadar, iktidarın ekonomiye ihanet derecesindeki hamlelerini, yazacağım..!
Hepimizin bildiği gerçek, zamanında kredi adıyla aldığımız kredilerin çoğunu betona gömüp harcadık..?
Dünyada para sıkıntısı başlaması bir yana, ABD parası olan doları geri çağırmak için, faiz artışına gidince..?
Türkiye olarak, sıcak paraya mahküm ülke olarak, borç döviz bulamaz hale, geldik..?
Bulabildiğimiz da, faizleri çok yüksek..?
Ama mecburen..!
En önemlisi, Döviz cinsinden aldığımız
borçlarımızı ödemek için. DÖVİZE ihtiyacımız, var..?
Bunun için elimizde, iki alternatif var..?
İhracaat ve turizm..?
İki yıldır süren korona ve hemen arkasından başlayan, Rus-Ukrayna savaşı turizmden beklentilerimize, ciddi darbe vurdu..?
Tek alternatifimiz ihracaat kaldı..?
İktidar Türk lirasının değerini düşürerek, ihracaatın arması yönünde hamle yaptı..!
Ama..?
Döviz ihtiyacı için daha kötü bir yola sapıldı..?
İhracaat bedelinin % 25'inin döviz olarak devlete satılması şartı getirildi..!
İhracaat ürünlerimizin % 80'inin ithal olduğu gerçeği karşısında çok zorlanan ihracaatçıya son darbe..!
İhraç edilen ürün bedelleri olarak alınan dövizlerin % 40'inin devlete, döviz olarak satılması şartı geririldi..?
Yani 100 dolarlık İhracaat yapan müteşebbis, 80 dolarlık ara mal ithal etme zorunluluğundan ötürü..?
Bir önce 5 dolar açık verirken şimdi, 25 dolar açık verecek..!
Bu şartlarda ihracaatçılarımız ya işlerini bırakacak, ya da üretim tesislerini söküp, komşu ülkelere taşınacak..!
Bu konuda, ülkemizde üretim yapan yabancı ihracatçılar, çoktan harekete geçtiler, bile..!
Ülkemizde, yönetim..?
NAS mas, diyerek..!
Acemi kasap, elinde kalır masat misali sallıyor, satırı..!!!