Türk dünyasının en büyük düşmanı kimdir..?

Sosyal medya sicakyuva@gmail.com

Ruslar mı, Batı mı? Özellikle ingiltere mi.? 
    Ruslar’la yaptığımız savaşlarda toprak kayıplarımızın büyüklüğü tartışılmaz ama Türk dünyasını içten içe oyan ingilteredir. Tarih kitaplarımız bunu pek yazmaz. Nedenlerini düşünün isterim. 
     Bazı arkadaşların kafasında hala en büyük düşman Ruslar görülür fakat aslında en büyük düşman Batı’dır, özellikle ingiltere ve Amerika’dır. Suriye’de YPG’ye ordu kurdurtan Rusya değil Amerikadır; hava savunma sistemlerimizi Rusya kurarken Amerika kendi silahlarını bizden çektiler. 
      Ukrayna konusuna gelince, genel anlamda Rusya haklıdır. Neden mi.?
Hatırlarsanız, Sovyet Rusya zamanında Küba’ya nükleer füzeler yerleştirmeye çalışınca Sovyetler, Amerika her şeyi göze alarak karşı çıkmış ve sovyetler geri adım atmış, füze yerleştirmekten vaz geçmek zorunda kalmıştı. Şimdi Amerika’nın Ukrayna’da yapmak istediği aynı şey değil mi..? 
Putin’nin bunu görmemesi onu küçümsemek olur. 
     Ukraynaya gelince;
bize daha yakın ve akraba olduğumuzu biliyorum. En azından Suriyeliler gibi alçakça davranmıyor, kadınlarıyla bile bir vatan savunması yapıyorlar. Ukraynanın hatası, Batı’ya fazla güvenmesidir. 
      Türk dünyasının en büyük düşmanı Batı, Amerika ve ingilteredir. Rusya dostumuz değilse de bunlar kadar düşman değildir.
Temel Kahveci