Dün gene Küçükpazardayım, Birçok tanıdığımın yanında tanıyamadığım eski Küçükpazarlılarla sohbet ediyoruz.
Bir Mimar arkadaş ile kentsel dönüşümü, Türk milletinin ırk ‘mı, Millet’ mi olduğunu tartışırken gerekli kaynaklara ulaşmak için uzunca süre cep telefonundan yaptığım mücadelede netice alamadım.
Aldığım neticeyle de kimseyi ikna edemedim.. Tabular kolay yıkılmıyor, Ve bir diplomalının (!) bizim gibi diplomasızlara cahil zannı ile bakmasını engelleyecek bir sistem geliştiremedik bu ülkede..
Ne zaman okullarımız diploma verirken o mesleği icra edecek bir bilgiyi de verirse o zaman meramımızı anlatacağız sanıyorum.
Günümüzde birçok Prof. Üniversitelerimizde ilim yok, Mühendis yetişmiyor diye sızlanırken adama deli muamelesi yapıyorlar, Çok normal olanda bu zaten.
Sonra, Benim gibi diplomasız bir cahil !, Diyarbakırlı, Kürt bir vatandaş ile Savaş-Barış. Katliamlar üzerine konu açılıyor.
1915 sonrası Ermeni katliamı yaptık! Delil köyde konuştuğum ihtiyarlar.
Yoğun bir şekilde karşılıklı ithamlarla bir yere varmaya çalışıyoruz.
Sonra Merhum Esat Coşan hocamın bir sohbeti geldi aklıma.
-- Türkler 1,5 milyon Ermeni katletti!
-- Ben kimseyi katletmedim.
-- Senin dedelerin benim dedelerimi katletti.
-- Bin yıldır bu topraklarda Ermenilerle birlikte yaşıyoruz, Birçok sadrazam, vali, komutan Ermeni. Sorun çıkmadı, 700 yıl sonra neden böyle bir çatışma oldu?
-- Onlar siz gelmeden de burada yaşıyordu.
-- Tamam biz geldik onlara dokunmadık, Dininizi namusunuzu kutsal saydık koruduk, Neden 700 yıl sonra bu çatışma çıktı?
Elbette ki ses yok, Kem küm ilgisiz savunmalar, Köydeki şıhım, şeyhim falan emicem söyledi.
Israrla neden 700 yıl sonra bu kavga çıktıya cevap vermek istemeyen, kendisini Diyarbakırlı Kürt olarak tanımlayan ama Ermenileri savunmaktan vaz geçmeyen vatandaşa; Ermeni çatışmasını Kürtler yaptı, Osmanlının o zamanlar ordusu bile yoktu, dediğimde. Türk devleti Kürt ağaları kandırdı, Kürt ağalar bizi Ermenilerin üzerine saldı diyerek gene Kürtleri Ağaları aklayacak bahane uydurdu.
-- Bak arkadaşım, 1. Dünya savaşı sırasında Osmanlı 7 emperyalist vahşi millet tarafından işgal edildi, yeteri kadar Türk hain bu işgalciler için ajanlık yapıyordu, İçeride de Başta Ermeniler Trabzon’dan Ortadoğu’ya kadar bir alanda Ruslara, Fransızlara, İngilizlere istihbarat ve asker olarak hizmet verdi, 700 yıldır kardeş gibi yaşamalarına rağmen, İhanet ettiler. İşgal yıllarında bölgede yoğunlukla yaşayan Kürtlere karşı toplu katliamlar yaptılar, İşgal sonrası Türkiye topraklarından çekilen, Rus, Fransız, İngilizlerle birlikte ülkeyi terk ettiler.
Elbette ki iki milyona yakın nüfusu olan Ermenilerin hepsi kaçamadı, Bu kaçamayan (Belki de ihanet etmemiş) olan Ermeniler bölgedeki Kürt aşiretler tarafından, (İşgal sırasında gördükleri zulm nedeniyle) Karşı saldırılarla bir kısım Ermeni öldürüldü (1918 Yılında hükümet Ermeni cinayeti gerçekleştiren kişiler hakkında birçok idam ve hapis kararı vermiştir)
Fakat bu cinayetler asla iddia edildiği kadar değildir, Son Osmanlı Hükümeti ve Cumhuriyet hükümetleri Ermenilerin Kürt - Türk kimliği ile yeni yerlerde ikametine izin verdi, Böyle saklandılar. İsim isim Prof. Yusuf Hallaçoğlu bunu belgeleri ile açıkladı.
-- Ermeniler İşgalcilere yardım etti, İşgalcilerin yapmadığı cinayetleri işlediler, neden 700 yıldır devam eden kardeşliği yıktılar?
-- Osmanlıyı işgal eden Rus, Fransız, İngiliz kuvvetleri Hristiyan’dı, Dindaşları olduğu için onlardan taraf oldular.
-- 700 yıldır dini milli konularda hiçbir sıkıntı çekmediler, Osmanlı onları asimle etseydi, Bir tanesi bu günleri görmezdi, Sen benden daha samimi Türk olabilirdin.
-- Ermeniler cinayet işlemedi, cinayetleri işgalciler işledi.
-- Hayır, tarihi kaynaklar böyle demiyor, bende Doç. Dr. Hanefi Bostan ve Dr. Haşim Albayrak ile Trabzon köylerinde Rus işgalini araştırdık, 90 yaşı üzerinde onlarca kişi ile konuştuk, Bu yaşlı vatandaşlarımızın tamamı Ruslardan bir saldırıya maruz kalmadıklarını, Saldırı Soygun ve tecavüzleri Ermenilerin yaptığını anlattı bize.
-- Bu topraklar daha önce Ermenilerindi, kendi toprakları için savaştılar.
-- Ermeniler ‘de savaşarak bir başka milletten alıp vatan yaptılar, Bu topraklar Ermeni alınca vatan oluyor da Müslüman Türk aldığı zaman neden vatan olmuyor.
-- .........!
-- Elbette ki Ermeniler 700 yıl kendilerine devlet olma dışında bütün özgürlüklerini veren devletlerine ihanet ettiler, Türkler onlara gene kötü muamele etmedi, İşgal yıllarında Bölgede yaptıkları katliamların tepkisi ile mağdur oldular, Ama siz bir Kürt olarak işgal yıllarında Bütün doğuda Ölen Türk ve Kürtlerin konusunu neden konuşmuyorsun?
Savaşta Müslümanları Öldürmeye başlayan Ermeniler ama siz konuşmaya Öldürülen Ermeniler olarak başlıyorsun, Bir Kürt olarak bu nasıl bir çelişki?
-- İşgalcilerin oyununa gelmişler
-- Evet, işgalcilerin oyununa geldiler, Osmanlı hepten yok edilseydi doğuda Van merkezli devlet kuracaklardı. Bu gün Kürtlerde aynı oyuna geliyor, Türkiye yıkılır bölünürse Güneydoğuda Kürt devleti kurulacak hayali ile Müslüman olmalarına rağmen Hristiyan, Musevi düşmanlarımızla birlikte oluyor, onların maşası oluyorsunuz. Kaldı ki bu Kürt hareketini 30 yıldır yönetenlerin çoğunluğunun Ermeni olduğu yazılıyor ve itiraz gelmiyor.
-- Ama bir buçuk milyon Ermeni katledildi
-- Kesinlikle yalan, tarihi kayıtlar böyle demiyor ve halen içimizde kendini, kimliğini saklayarak yaşıyorlar.
Bakın 1071 de Malazgirt’ten Anadolu’ya giren Alpaslan’ın ordusu karşılaştığı Bizans ordusunun içindeki (Daha önce Asya’dan göç etmiş) Türkleri (Hristiyan oldukları halde) kendi tarafına çekmeyi başarmıştı. Bu şekilde Bizans ordusu küçülmüş, Türk ordusu kolaylıkla galip gelmişti.
O savaşta Bizans kazanmış olsaydı, O saf değiştiren Türkler "vatan Haini " olarak öldürülecek, sürgün edileceklerdi.
1. Dünya savaşında işgalciler kazanamadığı için işgalcilere yardım edenler vatan haini oldular, Türk milleti asil bir millettir, Teslim olanlara zulm etmez. 1918'den sonra Devlet Ermenilere sahip çıkmasaydı gerçekten bu topraklarda bir tane Ermeni kalmazdı. bak 30 yıldır Dinimiz aynı, Geçmişimiz aynı olmasına rağmen Kürt bağımsızlığı adı altında ABD ve İngiliz’in, İsrail’in maşası olan (Çoğunluğu gizli Ermeni) Kürtlerin sebep olduğu 60 bin insanımızın canı, Yüzbinlerce sakat kalan Türk insanının intikamı düşünülmedi, düşünülmez de, Hala burada İstanbul Küçükpazarda iş yapıyor, yaşıyorsunuz, Birçok hukuksuz iş yaptığınız halde (İstismar edilmesin diye) devlet size karşı hak ettiğiniz cezayı vermiyor, Görmezden geliyor. (Ruhsatsız, Vergisiz, kaçak elektrik, kaçak-sahte imalat) gibi konuları yaygın yapıyorsunuz.
Bu ülke hepimizin, ABD, İngiliz ve İsrail’in size vaat ettiği bağımsızlık sahtedir, Bizim dostluğumuz akrabalığımız gerçektir.
Bu gerçeği görmediğiniz müddetçe ikimizde kaybedeceğiz, Siz kazanacak değilsiniz, Tarih hep böyle tekerrür etmiştir.
Savaş ve Barış devletlerarasında olur, Türkiye’ye başkaldıran hainler devlet değil çetelerdir. Çeteler ile terör mücadelesi olur, Her ulusun başında olan bir beladır. Bu konuda ABD, İngiliz ve İsrail size sahip çıkamaz, Ancak hain emelleri için kullanır, İşi bittiğinde Türklerle birlikte sizi de yok edecek köleleştirecektir.
Kendinizi kullandırmayın, Hiçbir işgalci ile bu yaşadığınız hayatı yaşayamazsınız..
Dip Not: İsmini dahi sormadığım bu kişi sanıyorum ikna oldu, İkna olmak başka Adaletle düşünmek ve davranmak başkadır. Zaten inanıyorum ki 30 yıldır başkaldıran teröristlerin çoğunluğu haksız olduklarını biliyor, Vahşi bir duygu ile düşmanlık yapıyor. Biz inanıyoruz ki Sevgi ve merhamet ile sonuçta gene biz kazanacağız.
İnşaallah.. Aksi olursa Allah korusun birlikte kaybedeceğiz...
