Sosyal medya

Sosyal medya

SOSYAL MEDYADAN
sicakyuva@gmail.com

AB ve ABD'nin Ukrayna'ya attığı bu 3. kazık.

27 Şubat 2022 - 01:37

RUSYA-UKRAYNA
İlk kazığı SSCB'den ayrıldıktan sonra, elinde bulunan (eski model de olsa) 6000 adet nükleer başlıklı bombayı imha ettirmekle attı. O bombalar bugün Ukrayna'nın elinde olsaydı, Rusya değil Ukrayna'ya saldırmak, düşünü bile kurmazdı.
İkinci kazık 18 Şubat 2014 ila 23 Şubat 2014 arasında Ukrayna cumhurbaşkanı Viktor Yanukoviç'e karşı düzenlenen ve sonunda Ukrayna hükûmetinin düşmesiyle sonuçlanan bir devrimdir.
3. kazık ise, NATO'ya alma bahanesi ile, henüz yeterli askeri ve ekonomik güce erişmemiş Ukrayna'yı Rusya'ya karşı kışkırtmak ve savaş başladığında ise yanız bırakmak oldu.
Gelinen nokta da, Rusya ilk raundu kazanmış oldu. Putin'in Ukrayna'nın tamamını işgal ederek kendi topraklarına katmak gibi bir hataya düşeceğini zannetmiyorum.
Bu haliyle bile, bu savaşın Rusya'ya ilerleyen dönemlerde büyük maddi külfeti olacaktır. Çok geniş bir coğrafyaya hükmetmek, hem iktisadi, hem ekonomik, hem de askeri birçok külfeti ve zorluğu beraberinde getirecektir.
Bir diğer husus ise, milliyetçilik ve bağımsızlık ateşinin yakıldığı milletleri uzun süre hakimiyet altına almak imkansızdır. Kendisine bağlı iktidarlarla yönetimi elinde tutmak ise sınırlıdır. 
Dolayısıyla, önümüzde ki 20-30 yıllık bir süre Rus hakimiyeti eski coğrafyasında devam edebilir, ancak sonrası Rusya için daha büyük bir yıkımı beraberinde getirecektir. 
Önümüzde ki 20-30 yıllık kısa vadeli dönemi çok iyi değerlendirebilirsek, bugün hayal gibi görünen hedefleri gerçekleştirmemiz mümkün olabilir.
Mehmet Gürel
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum