Almanya'da benzin, bizden pahalıdır sözü doğru değildir..!
Doğrusu, Almanya'da benzin fiyatı bizden yüksektir..?
Laf cambazlığı yapıp, saf insanların aklıyla dalga geçmeyin..!
İki ülke arasında böyle mukayese yapmak için, ekonomik ifadeyle, satın alma gücü paritesini bilmek, buna göre analiz etmek lazım..?
Satın alma gücü paritesi, ülkeler arasındaki fiyat düzeyi farklılaşmasını ortadan kaldıran, para birimi dönüştürme oranıdır..?
Ülkeler arasında mukayesede, kullandıkları kendi paralarını, örnek ülke para birimine dönüştürülür..?
En isabetli mukayese, şimdi yapacağım aynı mal ve hizmeti, satın almayla olur..?
Her ülkenin paralarının mukayese değeri, ülkelerin asgari ücretlerinin, satın alma gücüdür..?
Verdiğim örnekle yürürsek, Almanya'da asgari ücret, 1600 Euro, Türkiye'de asgari ücret 4 250 TL'dir..?
Türkiye'de benzin, 21 TL...
Almanya'da benzin, 1,80 Euro X 16,17 = 29,106 TL'dir...
Almanya'da asgari ücret, 1 600 Euro X 16,17 = 25 872 TL'dir..?
Benzin fiyatları arasındaki fark, 29,106-21 = 8,106 bizden pahalı diyemeyiz, sadece bu fiyat, bizden yüksektir diyebiliriz..?
Basitçe, Türkiye'de asgari ücretle, ayda 4 250 : 21 = 202,380 litre benzin, alırken..?
Almanya'da asgari ücretle, ayda 25 872 : 29,106 = 888,888 litre benzin alır..?
Bunun haricinde bir değerlendirme yapıp, Almanya'da benzin bizden pahalı demek, Türk halkını aldatmaktır..?
Bu açıklamayı, berberde traş olurken, onu bunu bilmem Almanya'da benzin bizden çok pahalı diyen..?
62 yaşında olduğunu söyleyen, garip şöfer hemşerim ve onun gibi aldatılmış insanlarımız için yaptım..?
Bir örnekte, sayın cumhurbaşkanına vereyim..?
Almanya'da bonfile 13 euro yani, X 16,17 = 210 TL dir...
Asgari ücretli Alman ayda 25 872 TL olduğundan : 210 = 123,2 kg et alabilir..?
Türkiye'de ise bonfile 300 TL'dir, 4250 asgari ücretle : 300 = 14 kg et satın alabilirsiniz..?
Niçin bunu, söylemiyorsunuz..???


YORUMLAR