Sosyal medya

Sosyal medya

SOSYAL MEDYADAN
sicakyuva@gmail.com

Asla karamsar biri değilim ama, bu hikayenin hazin sonunu

03 Nisan 2022 - 03:42

Pazar yazım..?
Asla karamsar biri değilim ama, bu hikayenin hazin sonunu gördüğüm için, çok üzgünüm..?
Neredeyse bir haftadır herkes, atıp tutuyor..?
Tıp fakültesi öğrencisi bir kızımız, paralı bilgi yarışmasında, ülkemizin başkentini bilememiş ve seyirciye sormuş..?
İşin daha da vahim olduğu konusu, onlarca seyircinin yalnız % 40'ı soruya Ankara diyerek, doğru cevap vermiş ve kalan % 60 seyirci, İstanbul, Erzurum ve Sivas arasında, kalmış..?
Bu haberi duyunca yine yakın zamanda, aynı yarışmada sorulan; 
"Üç kere üçten, iki kere iki çıkarsa sonuç kaç olur" sorunu bilemeyen yarışmacı, telefon jokerine müracaat ediyor ve..?
Jokeri, inşaat mühendisi ve cevap olarak, 23 dedi..?
Bu mühendisin yaptığı apartmanda yaşamayı, köprüden geçmeyi hayal edin, lütfen..? 
Bu gibi bilgisiz insanlar, eskiden de vardı diyenler, elbette haklıdır ama, eskiden bilgisiz olduğunu bilenler bilgisiz oldukları ortaya çıkmasın diye, böyle yarışmalara girme cesareti göstermezlerdi..?
Önemlisi, bu yarışmaya katılanlar söz konusu yarışmanın yetkilileri tarafında ön elemeden geçiriliyormuş, demek ki eledikleri bunlardan daha bilgisiz..?
Cahil cesareti dediğimiz nadir rastlanan abukluklar, bu iktidar döneminde verilen tavizlerle cesaretlendi ve çok bulunur, hale geldiler..?
Bir kaç yıl evvel, Kıbrıs adası nerededir sorusuna, ben Kıbrıs'ta askerlik yaptım, Kıbrıs Karadeniz'dedir diye, ciddi ciddi cevap veren zavallıya gülenlere, gülmeyin bu bize ikazdır, dediğimi iyi hatırlıyorum hatta..?
Yine kendinden emin bir delikanlıya mikrofon uzatan spiker, "Mısır piramitleri bizim gümrükten geçirilip, Avrupa'ya kaçırılmış bu konuda ne dersiniz, sorusuna..?
Normal, bizim gümrüklerimiz elek gibi oldu, diyebilmişti..?
Yine, Osmanlı devletini kim kurdu sorusuna, Tayyip kurmuş olabilir diyen, genç adamın ciddiyetine, şaşırmıştım..?
Çok daha örnek verebilirim ama, uzatmak istemiyorum..?
Bunların karşılığı iktidardadır, iktidar yanlısı, bir üniversitede rektör yardımcısı olan, Bülent Arı adlı bir profesör ; "Ben cahil kesimin ferasetine güvenirim," diyerek..?
Cehalete dizdiği övgü sayesinde, YÖK üyesi yapıldı..?
Kimse ona ferasetin anlamını biliyor musun, diye sormadı bile..?
Profesör, "İmam Hatipleri bu ülkenin yıldızı yapacağım," diyen iktidarın başına yaranmak için, bu sözü söylediğine, inanıyorum..?
İktidarın başı, İmam Hatiplilere verdiği sözü yerine getirmek için, 2003 yılında 450 olan imam hatip okulu sayısını, bu gün 3 286 okula çıkardı..?
Bu hamle ülkemizde, eğitim seviyesini yükseltmek yerine düşürme yönündeki amacın gerçekleşmesi konusunda, önemli bir adımdır..?
Orta öğretim, çok önemli aşamadır ve bilgiye dayalı sınavla alınan puanla, üniversitelere girilir..?
İmam Hatipler teknik okul kapsamında olduğu için, emsal okullardan daha düşük fen ve bilim dersi alırlar çünkü, ağırlık dersleri din ve teoloji üzerinedir..?
Normal olarak, üniversite giriş sınavlarında ; Anadolu, Fen, Yabancı dil ve düz liselerden mezun olanlar, kadar başarılı olamazlar..?
Ona da gerek yoktur çünkü, bu okulları tercih edenler, ancak din bilgisi geniş imam, müftü ya da din adamı olurlar, onlar için tek yüksek öğrenim, İlahiyat fakülteleridir..?
Asla mülkiyeci, maliyeci, okullu asker, doktor, mühendis hakim, savcı hukukçu, olamazlar..?
Onları yıldız yapma amacını güden iktidar, önce bu kuralı kaldırmak için, uygulanan katsayı uygulamasını kaldırdı, sözde diğer okul mezunlarıyla eşit haklar, verdiler ama..?
Ortak girilen sınavda, yine de aldıkları yetersiz eğitimden dolayı, başarılı olamadıkları için, tüm ülkede eğitim seviyesinin düşürülmesine yönelindi..? 
Tabii arada, yandaşlara verilen sınav soruları işinin kaç yıl devam ettiği, hala devam edip etmediği, çok şüpheli..? 
Bir handikapta, paralı adamların çocuklarını yurt dışında eğitime başlatıp, torpille ülkemizdeki kaliteli okullara nakil etmeleridir..?
Ayrıca din kardeşiz kapsamında, Suriyeli, Afganlı, Sudanlı, Bangladeşli, Malezyalı gençlerin, sınavsız üniversitelerimize alınması, eğitim seviyemizin düşmesinin, nedenlerinden biridir..?
Eğitim seviyesinin düşürülmesinde ikinci aşama, üniversitelerin yapısıdır..?
Ülkemizde 2003 yılında 71 üniversite vardı, 2003'den itibaren 14 üniversite kapatılmasına rağmen bu gün, 209 üniversite var..?
İktidar bunlarla övünüyor, çok önemli ayrıntı, eskiden devlet okulları fazla özel okullar oran olarak azken, şimdi özel okul kapsamında Vakıf vs üniversiteler, çok fazladır..?
2003 yıllarında dünya üniversiteler arasındaki başarı ve kalite mukayesesinde, Türkiye'den ilk 100'e giren 4-5 okul varken..?
2022 yılı itibariyle, ilk 500 içerisine giren hiçbir okulumuz, yok..?
OECD kalkınma ajansı 16-24 yaş arasında ve  44 ülkede yaptığı tespitlerde..?
Okuduğunu anlayıp kendini ifade etmede, kısaca sözel olarak başarı kriterlerinde ortalama başarı, diğer ülkelerde % 11 iken, bizde binde 6'dir..?
Yani çocuklarımız okuduğunu anlamada  ve anlatmada, 44 ülke arasında 40. sıradadır. Araştırmalarda Türkiye olarak, 2003 öncesi ilk 10 içerisindeydik..?
Aynı araştırmanın, matematik konusunda sonucu diğer ülkelerde başarı % 10 iken, bizde binde 4'dür..? 
Bunun nedeni, okulların çoğunda profesör seviyesinde, öğretim üyesi  de çoğu fakültede, akademisyen bile yok..?
Bilgili yetenekli idealist akademisyenlerin çoğu devlet üniversitelerinden bir şekilde uzaklaştırıldı, başarılı üniversiteler bölünerek yandaş yöneticiler atanarak, öğrenim kaliteleri düşürüldü..?
Bu gün üzülerek izlediğimiz durumun, önemli sebepleri bunlardır..?
Bu ülkeye ihanettir ve gözümüze, girmeye başladı..?
İktidar özellikle cehaleti pompalıyor, cehaletin mutluluk olduğunu sanan bir nesil, yetiştiriyor..?
Korkarım cahiller örgütlenip parti kurar, hatta iktidara bile sahip olabilirler..? 
Bu vahim duruma müdahale edilmezse, bir sonraki nesil, cehaleti bile fark edemeyecek..?
En kötü durum bu gün yaşadığımız, gibi bilginin ne olduğunu bilmeden hatta, önemsemeden yaşayacaklar..?
Oysa..?
Bilgi insan için, hava kadar su kadar yaşamsal önemde olan, temel ihtiyaçlar arasındadır..?
Bilgi insanın yaşamını düzenlemesi için, düşünebilmesini sağlar, düşünme ihtiyacı olmayan canlılara, dönmek üzereyiz..?
O günlerde, insan mı başka bir canlı mı oluruz, adını siz koyun..?
Saygılarımla, iyi pazarlar dilerim..??

TC Hayrullah Ertem

YORUMLAR

  • 0 Yorum