Sosyal medya

Sosyal medya

SOSYAL MEDYADAN
sicakyuva@gmail.com

Konumuz enflasyon, bu gün bu konuda karşılıklı, felsefe yapalım..?

17 Nisan 2022 - 04:03

Konumuz enflasyon, bu gün bu konuda karşılıklı, felsefe yapalım..?
Argoda bir şeyin bolluğuna, konulan addır..?
Ekonomide öngörülenden yüksek olan fiyat artışlarına, dayanan şişmeye, ENFLASYON deniyor..?
Halk dilinde, pahalılık ve hayat pahalılığıdır adı ve oluşu..?
Halkın elindeki paranın, alım gücünün düşeceği telaşından doğan, tüketime yöneliştir..?
Gelişimini tamamlamış, halkının tüketimi kontrol altında, üretimi yüksek ülkelerde, enflasyon korkulacak çekinilecek bir olay değil ; Aksine piyasaları canlandırmak için, sık sık baş vurulan bir yöntemdir..?
Bizim iktidarın dünyada enflasyon artıyor demelerini bu kalemde alalım, Avrupa'da en yükseği % 5 ABD'de % 7, bizde % 61...
Gelişmiş ülkelerin enflasyona yöneliş amacı, ürettikleri ürünlerin tüketilmesi ve bu sayede, yeni teknolojilere yönelip, geliştirilmesidir..?
Bizim gibi gelişmekte olan ülkeler, halkının ihtiyaçlarını kendi imkanlarıyla üretim yaparak, karşılamak yerine..?
Dönem dönem dünyada olabilen, para bolluğundan, ülkesine gelen borç paraları, "paramız var ki alıyoruz," diyen yetkilileri, ülkelerini üretmeden tüketime teşvik eder, bizde son yıllarda olduğu gibi..?
Sonuçta, bu gün yaşadığımız ekonomik sıkıntı, gelir.?
İktidar dün bilmem kaçıncı ekonomi paketini açıkladı, içeriğini bırakın, kaç adet olduğunu bile hazine maliye bakanı bilmiyordur, eminim..?
Ve eminim ki bizim ekonomi yöneticilerimiz en baştaki dahil, ekonominin alfabesi olan, ARZ-TALEP kurallarını bilmiyor..?
Arz sunum yani var olandır, talep istem ya da ihtiyaçtır..?
Bu dengeyi bilmeyen iktidarla, yaşıyoruz..?
Bu nedenle, gerçek olmadığı halde ; Faizi kuru hallettik sıra Enflasyona geldi, diyorlar..?
Bak ey cahil iktidar, ihracaatı artırmak için katma değeri yüksek üretim yapıp satmak yerine, paramızın değerini düşürüyorsunuz bu bir yöntemdir elbette..?
Ama bakınız ; Nebati, ölmüş eşşek aç kurttan kokmaz manasında; "Türk lirasının değeri düşebileceği kadar düştü," artık korkmamıza gerek yok diyecek kadar saçmalayınca..?
Vatandaş eyvah, elimizdeki paralar erimeden birşeyler alalım, yarın fiyatı artacak gerçeğine sarılıp, ihtiyacından fazlasını satın almaya başladı..?
Tabii her vatandaş, bütçesine göre makarnasından pirincine, bisküvisinden çikolatasına, otomobiline, konutuna kadar hucum etti ki, konutta vatandaşlık karşılığı satışlar son aylarda, % 31 artarak, enflasyonun en yüksek seviyeye gelmesine sebep oldu..?
Yıl başında 700-800 bin lira olan konutlar bu gün 400 bin dolar yani, 6-7 milyon liraya yükseldi, artık Türk vatandaşları için konut almak hayal bile edilemez..?
Bu yüzden, ARZ-TALEP dengesi bozulmaya yüz tuttuğu için, fiyatlar kontrolsüz artıyor dolayısıyla, ENFLASYON yükseliyor..?
Enflasyonun öbür adı hayat pahalılığı, bu şekilde ortaya çıkıyor..?
Bu olayın ana nedeni, GÜVEN'dir...?
Vatandaş yönetimine ; Yani size güvenmediği için, elindeki üç beş kuruşla, alışverişe yöneliyor..?
Yoksa bazı malllarda ihracatı durduralım, enflasyon düşer yanlışlığı, tezi savunulmaz bile..?
Kaldı ki dün son ekonomi paketini açıklayan, bakan Nebati ; İşler iyididir, bizim ÖZGÜVENİMİZ yüksek, bize GÜVENİN diyor..?
Sayın Nebati, özgüven kişisel yetidir yaptığın konuya hakimsen ki, hiç inanılır değilsin, senin özgüvenin halkı ilgilendirmez..?
Mesele güvendir ki bireysel de olabilir ama, buradaki açıdan bakarsak anonimdir..?
Karşınızdaki insanların, size yada yönetiminize güven duymasıdır önemli olan..?
Halk size güvenmiyor, enflayonun yükselişinin en önemli nedeni, budur..?
Bu gün ihracatımız, ithalatımızın % 80'ini ancak karşılıyor, her ay % 20 cari açığımız büyüyor, bu konu bir yana..!
Bana göre, bu iktidar, 15 temmuz 2016'daki şaibeli darbe girişiminin, ekonomik olanını 20 aralık 2021'de yaptı ve onlarca itiraza rağmen..?
Kur Korumalı Mevduat ( KKM ) diye bir kara delik, yarattı..?
Yetersiz iktidar bu yolu ; Bankalarda döviz ya da Türk lirası olanların paralarını, dövizlerdeki artıştan korunmak için, yaptığını açıkladı..?
8 milyon işsizin, 13 milyon yardıma muhtaç insanın, 23 milyonu icrada vatandaşın hangisinin bankalarda döviz ya da Türk lirası olur..!
Tabii ki hiç birinin, istatistiklere göre sadece 279 bin Türk vatandaşının, bankalarda milyon ve üstü parası var geri kalanı devede kulak ve bütün Türkiye'yi bunlara peşkeş çekiyorlar..?
Ve geldik zurnanın zırt dediği yere, Mart ayı itibariyle, KKM mevduatı sahiplerine, ilk üç aylık dönem faizleri, ödendi..?
Toplam 11 milyar 700 milyon lira, bu parayı aslında mevduatların olduğu bankaların ödemesi gerekirken, hiç yoktan senin benim cebimden yani, hazineden ödendi..?
İşin en can alıcı yanı ; Bu işlemi devlet bütçesine..?
"Hane halkına ve işletmelere, yapılan transferler" kaleminden yapılmış gösterdiler..!
Bu kalem, yoksul aileler, muhtaçlar, öğrenciler, engelliler, hayvancılar ve çiftçilerin yararlandırıldığı, kalemdir..!
Tabii, merkez bankası matbaası çalıştığı sürece bu paralar, her ay artarak ödenecek ve piyasaya kontrolsüz para girecek..?
Enflasyon artmaya, devam edecek..?
Araya bir parantez açayım, Kur Korumalı Mevduat saçmalığı yerine, ENFLASYON KORUMALI MEVDUAT açın, bu önerimi dikkate alın..!
Devam edelim..?
Neymiş efendim öncelikle size güven yok, yarın gidin öbür gün enflasyonun düşmesi için, marketten fazladan kimse makarna, yağ almayacak emin olun..?
Anlayın artık, eylül 2021'de faiz, %19 iken enflasyon % 19,58 idi. aralık 2021'de yüzde 14'e düşürdüğünüzde, enflasyon % 36,08'e yükselmişti..?
O zamandan beri faiz % 14'de duruyor, enflasyon ise yüzde 61,14'e yükseldi ; Daha ne diyeceksiniz..?
"Faiz neden enflasyon sonuç" diyene, "güven neden enflasyon sonuç" diyor..?
İddia, ediyorum..???
Saygılar...

TC Hayrullah Ertem

YORUMLAR

  • 0 Yorum