TC Hayrullah Ertem
Baştan alalım, sözde Ermeni soykırımı 1915 yılında ve Osmanlı Devleti zamanında, oldu deniliyor..?Tarihe şahadet eden kaynaklar bu iddiayı doğrulamıyor ama, hadi oldu kabul edelim..!
O zaman bu iddiadan, Osmanlı'nın "Sadıka-i Milleti" olan Ermeniler'i mi, "Etrak-i bi idrak" Türkleri mi, sorumlu tutulmalı..?
Kısaca, böyle bir olay olmuşsa Osmanlı devlet yönetiminde ve halk arasında muteber olan Ermeniler, Ermenilere karşı bu işleri yaptılar diyebiliriz, çünkü Türkler Osmanlı'da idraksız dolayısıyla yetkisiz, vatandaşlardı..?
Yok ayırım yapmayalım dersek, önce Ermeniler sonra, Türkler sorumlu tutulabilir..?
İşin aslı techir tarihinde, henüz ortada Türkiye Cumhuriyeti, yok..?
1915'deki techir'den 5 yıl sonra 23 nisan 1920'de TBMM kuruldu ve tarihteki ilk antlaşması olan GÜMRÜ antlaşmasını, 3 Aralık 1920 tarihinde Emeni Demokratik Cumhuriyetiyle, yaptı..?
Bu antlaşmayla, Ermeni Demokratik Cumhuriyeti, daha evvel işgal ettiği Kars'ın Tuzluca beldesini, Türkiye'ye bırakmakla kalmadı..?
10 Ağustos 1920'de 1. Dünya savaşının galip devletlerinin zorla yaptığı, Osmanlıyı bölen parçalayan SERV antlaşmasının , 10. maddesiyle Ermeniler'e verdiği Doğu Anadolu'daki yerleri kabul etmediler..?
Ey tarih izan noksanı adamlar, bu antlaşmadan daha 5 yıl evvel olduğunu kabul ettiğiniz techir'de soykırım olsaydı, Ermenistan bu antlaşmayı imzalar mıydı..?
Bu gerçek ışığında ; 29 Ekim 1923'de kurulan Türkiye Cumhuriyeti, 24 Temmuz 1923'de LOZAN antlaşmasıyla, ortadan kaldırdığı SERV anlaşmasının reddini..?
Türkler tarafından soykırıma uğradığını iddia ettiğiniz, Ermeni devleti, 3 yıl önceden kabul eder miydi..?
Bu gerçekler altında 1923 yılında kurulan, Türkiye Cumhuriyeti sözde soykırımdan, sorumlu tutulabilir mi..?
Sana söylüyorum, HDP'li Garo Mafyan, sana söylüyorum CHP'li Sezgin Tanrıkulu..?
Önce Ermeniler Sadıka-ı Millet'ten, techir'e kimler sayesinde nasıl geldiler, onu sorgulasınlar..?
Sizde bir nebze gurur ve insanlık varsa, işgal ettiğiniz TBMM'den istifa edip, koltuklarını terk edersiniz..?
Sol görüşüşe sığınıp devlet erkine karşı mücadele veriyoruz adıyla, solculuğu, sosyalizmi de küçültüyorsunuz..?
Solcu, savunma cesaretini gerçeklerden almalı..!
Bu sözüm aynı zamanda, ülkemizin aydın kesiminedir, niçin susuyorsunuz..?
Bu yapılan hamle, 20 yıldır ülkemize hakim AKP zihniyetine destek olarak, Cumhuriyetimizi yıkma niyetidir..?
2002 yılından önce değil siz, büyük emperyalist ABD'bile Türkiye Cumhuriyetini bu konuda suçlayamazken..?
20 yıldır iktidar olan zihniyetin teşvikiyle, bile bile, savunmayarak..?
Türkiye Cumhuriyetine yapılan bu hakarete, başta ABD başkanı, arkasından sizin gibi çakallar, katılıyor..?
Yukarıda sorduğum sorulara, siz ve bu günkü iktidar cevap vermelidir..?
Yoksa..!
Yaptığınız, Vatan hainliğidir..!!!


YORUMLAR