Sosyal medya

Sosyal medya

SOSYAL MEDYADAN
sicakyuva@gmail.com

Pazar yazımda, biraz nostalji var..?

10 Nisan 2022 - 04:56

Konu, ülkemizin vergi gelirleri ve tahsilatında, devlet eliyle devlete kurulan ihanet çarkı..?
AKP iktidarıyla birlikte, hayatımıza giren Deniz Feneri derneği, vergi gelirlerinde yapılan ihanetin, truva atıdır..?
2002-2009 yılları arasında, AKP iktidarının uzun süre maliye bakanlığı yapan, rahmetli Kemal Unakıtan'nın özel korumasına aldığı, deniz feneri derneğinin adını ilk defa, 2003 yıllarında duymuş ve kısa bir araştırmadan sonra..?
Bu derneğin aslında, yardımlaşma derneği değil, vergi kaçırma görevi yapan bir dernek olduğunu, tespit etmiştim..?
2004 yılıydı sanıyorum, o yıllar Türk basını bu günkü kadar baskı altında ve yandaş elinde değildi..?
5 ayrı gazeteye kısa bir ifadeyle, Unakıtan'a soru diye, okuyucu mektubu yazdım, sadece Hürriyet gazetesinin okuyucu penceresi adıyla yayın yapan Yalçın Bayer'in sayfasında, imzamla yayınlanmıştı..?
Unakıtan'a soru başlığıyla yazımın, özeti..?
"Sayın Unakıtan, bu yıl kaç vergi mükellefi, vergi vermek yerine maliyeye, deniz feneri derneği yardım makbuzu vererek, toplam ne kadar meblağlarla vergi ödemedi..?" 
Diye sormuştum ve içlerinde muhalif milletvekili tanıdığım da olan 15-20 kişi tarafından desteklemek anlamında, aranmıştım..?
İşin perde arkası ve konuyu inceleme, nedenim..?
AKP Hükümetinin, 02.01.2004 tarihinde Vergi Usül kanununda 40/10 madde eklemesiydi..?
Bu maddeye göre, Gelir ve Kurumlar vergisi mükellefleri vergilerini isterlerse devlete ödemez, bünyesinde "Gıda Bankacılığı" bulunan dernek ve vakıflara verirlermiş..?
İşte devletin vergi gelirlerine ihanet, bu kanunla başladı..?
Unakıtan, zamanın deniz feneri derneğini koruması altına aldı hatta, dernek başkanını sekreteryası gibi Türk halkının gözüne sokarcasına yanında taşıdı, hatırlayanlar vardır mutlaka..?
Deniz fenerine verilen en önemli ayrıcalık, bu derneğe yapılan yardımlardan alınan makbuzlar, vergi mükellefleri tarafından direk vergi ödemesi yapılmış vergi makbuzu görevi, görüyordu hatta..?
Deniz feneri derneğinini kayıtları hiçbir zaman denetlenmedi, yani makbuzlarına istedikleri rakamları, vicdanları ölçüsünde yazdılar..! 
Vergi mükellefinin aldığı makbuz, söz konusu vergi yılında tahakkuk etmiş vergisinden daha yüksek olsa dahi, gelecek yılın vergisinden de mahsup edilirdi..?
Bu işin detayı ; Dernek  örneğin 100 lira vergi borcu olan, mükellefe diyor ki."..?
Arkadaş bizim derneğe, 50 liralık bağış yap. Bizde sana 100  liralık makbuz verelim..?
Bu makbuzu götür Maliyeye ver. Vergi borcunu kapatmış olursun..?
Yanına kalan 50 lira senin kâr'ın olacak. Bizim derneğe verdiğin 50 lira ile de, malzeme alıp valiliğe, kaymakamlığa vereceğiz..?
Hatta 200 liralık makbuz verelim, gelecek yıl tahakkuk edecek verginden de düşebilirsin diyorlar..?
Tabii bu işin,  en masum tarafıdır. Burada ne kadar para çalındığının tespiti çok zordur ve aynı düzen, hala devam ediyor..? 
Normalde  ihtiyaç sahibi fakir fukaraya gönderilecek yardımlar.,  senin zekatın olacak..!
Böylece asıl amaç hasıl olacak ve bu kafir devlete, vergi vermeyeceksin..!!!
Deniz feneri parantezinde ve ayrıcalığında bizzat İçişleri Bakanlığı bünyesinde, "Gıda Bankacılığı" yapmasına müsaade edilen 22 adet cemaat ve tarikatlarla bağlantılı, dernek var..?
Bunların isimleri, gizli değil, İnternette aleni yayınları var ve "Gıda Bankacılığı" yaptıklarına dair, ilanları var..?
Bir kısmı aşağıdadır..?
-Deniz Feneri Derneği, 
-Kimse Yo kmu Derneği,
-Dost Eli Derneği. 
-Cansuyu Yardımlaşma ve Dayayanışma.Derneği,
-Beşir Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği
-İHH İnsani Yardım Vakfı,
-Hayrat İnsani Yardımlaşma Derneği, vs..? 
İktidarın yitirdiği Ankara  İstanbul ve diğer belediyelere olan kinlerinin, en büyük nedeni bu dernek ve vakıflara aktardıkları büyük paralardır..?
İktidar artık ne kadarı dağıtılıyorsa, bu yardımları, kendi ceplerinden yapıyormuş gibi gösteriyor ve oy devşiriyor..?
Bu konuyu burada kesersem, sanki küçük vergi mükellefleri bu işten yararlanıyor kanısına varmanıza sebep olmasın diye biraz açayım..?
AKP'in iktidara gelişinden hemen önce ve sonra kurulan, bir çok iş adamı sanayici kurumları, bu avantajdan yararlanıyor..?
İktidarın ikide bir vergilerini sildiği, Cengiz, Limak, Kolin, MNG, Kalyon, adlı şirketler, dünyada en fazla devlet ihalesi almalarına rağmen hiçbir zaman vergi ödeyenler listesinde, adları göremiyoruz..?
Bu meşhur 6 dan bir noksan güzide firmaların yanında..?
MÜSİAD, (Müstakil iş adamları derneği) , 7 bin üyesi ve 35 bin işletmesi var..!
TÜMSİAD ( Tüm işadamları ve sanayiciler derneği) MENZİL tarikat  gurubuna ait ve 15 bin üyesi var..!
TUSKON( Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu) Fetö'ye bağlı ve 55 bin iş adamı ile 140 bin şirket..!
ASKON ( Anadolu Aslanları İş adamları Derneği) Fetö bağlantılı, 3 bin üye, 15 bin şirketi var..!
Birbiriyle dayanışma halinde olan bu şirketlerin Türkiye ekonomisi üzerindeki payını siz hesap edin..?
2003 yılında AKP muhtelif cemaatlere ait, işte böylesi büyük bir sanayi alt yapısı üzerine kurulup, iktidar oldu..?
2003 yılından beri, son 19 yılda o cenaha daha ne kadar kaynak aktarıldı, onu da varın siz hesap edin..?
Türkiye'nin her tarafına yayılmış her sektörle ilgili faaliyet gösteren bu devasa şirketler devlete acaba ne kadar vergi ödüyorlar hiç merak ettiniz mi..?
Ya da 19 yıldır ne kadar vergi kaçırdılar, ya da vergi yerine, vergide bağış sisteminden yararlanıp vergiden muaf oldular..?
Demokrasilerde çare tükenmez kapsamında, çok adil olan AKP iktidarı..?
Bu saydığım tarikat camaat ayrıcalıklarından yararlanamayan, sıradan vergi mükelleflerine dönük..?
2-3 yılda bir çıkardığı "vergi barışı" kanunlarla imdada yetişiyor..?
İktidar, en son geçen hafta, gece yarısı çıkardığı torba yasayla, vergi kaçakçılığında uygulanan hapis cezalarını kaldırdı..? 
Bunların yanında Türkiye'de gerçek manada, yardım yapan iş adamlarına, haksızlık etmeyeyim..?
Elbette, okul hastane yaptıran, Mehmetçik vakfına, Çocuk esirgeme kurumuna, spor kulüplerine  ve eski Kızılay'a yardım yapan onlarca hayırsever var..?
Onlar yaptıkları yardımların, az bir kısmından vergiden muaf oluyorlar..?
Eski Kızılay dedim, içim cız etti, bende önemli yeri var, ilkokulda sınıfımızda Kızılay kolu başkanı olmamla başlamıştı, sevgim..?
2020 yılında Kızılay üzerinden, çocuk istismarcısı Ensar vakfına aktarılan, 8 milyon destekle, öfkeye dönüştü..?
Son zamanlarda Kızılay kan satıyor dedikoduları gerçek değildir umarım ama, ağırlık olarak, kandan üretilen ürün satıyormuş..?
Benim asıl değinmek istediğim, Kızılay'ın da başta saydığım tarikat cemaat vakıf ve dernekleri statüsüne taşınması, konusudur..?
Ve Kızılay'da vergilere göz koydu, artık Kızılay'a yapılacak yardımların da % 100'ünün vergiden düşüleceğini açıkladı..? 
Kızılay'ı bir çok şirkete bölüp parçalayarak, ticari Holding gibi yöneten başkanı geçen hafta..?
Ekonomik krize parmak basarak..!  
2022’de Kızılay Zekat Müessesemiz, zekat bilim kurulu, kuracak dedi..? 
Diyanetle yarışırcasına, kurulacak Zekat fonu, değer zincirlerinin geliştirilerek ve de..?
Ticaret bakanlığına da nazire yapar gibi, Zekatla elde edilecek mikro katılım fonları ile, iş insanlarına destek sunup,  kendi ayakları üzerinde durmalarını sağlayacağız diyor..?
Bu ihanetlere çanak tutan iktidar, on kalem vergi yanında, maliye kasasına sokturmadığı..?
Onlarca fon, katkı, bilmem ne payı, odalara  derneklere zorunlu destek adıyla alınan aidatları, zorla toplatıyor..?
Bu haraçlar aynı varlık fonu varlıkları gibi, sorgulamadan, denetlemeden muaf tutulup, iktidar tarafından kullanılıyor..?
İşte bu ülkenin rejimi, ödenmeyen vergi paraları ile böyle, değiştirilmeye çalışılıyor..!
Ne zengin ülkeymişiz birader, kılıf mılıf uydurulup çalan çalana, bütün bunlara rağmen, yine ayaktayız..?
Yeni iktidar sadece bu yazdıklarıma öncelik verse, bu ülke, kısa sürede iktidarın yarattığı, ekonomik krizden çıkar..?
Çare Türkiye'yi fabrika ayarlarına döndürmek, Cumhuriyet değerlerine yeniden taşımaktır..?
İyi pazarlar diliyorum....  

TC Hayrullah Ertem

YORUMLAR

  • 0 Yorum