Fakir halkımızın biraz daha yoksullaşması demek olan, enflasyon artışına neden olacak..?
İktidarın başı, gururla % 9 faizle, 150 milyar kredi dağıtacağını, söylüyor..?
TÜİK'e göre enflasyonun, % 61 ENAG'a göre % 142 olan ülkemizde, % 9 faizle kredi vermenin alkışlanacak değil, ağlanacak durum olduğunu görelim..?
İktidar politika faizi adıyla, bankalara % 14 faizle para basıp veriyor..?
Aynı parayı, çıkardığı devlet tahvilleriyle % 28 faizle geri alırken, aradaki % 14 farkı, bizim cebimizden ödüyor..?
Kur Korumalı Mevduat ( KKM ) adıyla, bankalara yatırttığı paralarda, kur farkı adıyla ödediği paraların, üç aylık dönem ödemeleri geldi..?
Vade başlangıcında 10,880 TL olan dolar kurunun, bu gün 14, 650 TL olmasından doğan, yaklaşık 4 TL farkı devlet, 11 milyar 700 milyon lira olarak, bizim cebimizden ödedi..?
KKM ödemeleri büyüyerek devam edecek, buradaki en önemli konu, bankalara KKM adıyla vatandaşın bankalara yatırdığı paraların, kur farkını devlet ödüyor ama..?
Bu paralar, bankalara bedava kalıyor ve bankalar bu paraları vatandaşa, en düşüğü % 30 ile % 40 arasında kredi olarak veriyor..?
Bu şartlar altında % 14, % 28 faizleri geçelim, günümüzde reel ticari faiz % 30 olmuş olmuyor mu..?
Peki, iktidarın % 9 faizle vereceğini söylediği 150 milyar liranın, reel faiz % 30 ile alınacak faiz, % 9 arasındaki % 21'lik farkı da süspansiyon adıyla yine bizim cebimizden ödeyeceğini biliyorsunuz sanırım..?
Ee bizde para yok, o zaman..?
Bunları, para basarak ödeyeceği için, piyasada para çoğalacak ve bu da enflasyonu, daha da artırmış olmayacak mı..?
Sonuçta, fakir halkımız bu iktidar sayesinde, parasını ödeyerek, enflasyon ( Hayat pahalılığı ) satın alan, zavallı olmayacak mı..?
Fakir halkımız diyorum, çünkü az da olsa parası olup bankaya yatırana, KKM piyangosu, yandaşlara ucuz faizli kredi, bankalara da büyük piyango vuruyor..?
Neymiş efendim, sabredecekmişiz..?
İktidar sabrı, sesinizi kesin seve ... seve ... boyun eğeceksiniz, manasında, kullanıyor..?
Bu gün enflasyon rakamlarının açıklanmasına koyduğu yasak, yarın seçimlerde karşımıza, veri paylaşımında da çıkacağını, tahmin etmek güç değil..?
Bu iktidara güven kalmadı, enflasyon onun için yükseliyor..!
Ne diyorduk, eskiden ; Sirkeciye düştük..!!
Allah, kurtarsın..!!!


YORUMLAR